Pin it

ARP-HANSEN HOTEL GROUP

STYRKEN LIGGER I FORSKELLIGHEDEN

Unikke hoteller med charme og stil i centrum af København. Det har hotelkæden Arp-Hansen Hotel Group stået for gennem mere end 50 år. Vores strategi er klar: Det handler om at dyrke det enkelte hotels særlige kendetegn.

Vores 12 charmerende hoteller hver med en individuel og designbevidst indretning ligger alle på de bedste adresser. Og til forskel fra andre hotelkæder følger vi ikke den typiske hotelopskrift, hvor et ensartet udtryk verden over sikrer hotellerne en synergieffekt.

Vi har tværtimod fulgt den modsatte tankegang og bevidst fravalgt strømlining til fordel for forskellighed. Hos Arp-Hansen Hotel Group dyrker vi den enkelte hotelbygnings unikke særkender, det omkringliggende miljø og den historiske baggrund i indretningen.

Original overnatning

Dyrkningen af det originale hotel er noget, der i stigende grad efterspørges af de moderne, individualistiske forbrugere, som ikke vil puttes i forudsigelige kasser, men have lov til at dyrke deres individualitet gennem valget af såvel rejse- som overnatningsform. Vores personlige hotelløsninger er med andre ord aktuelle som aldrig før, og vores alsidige værelsesudbud tilfredsstiller de flestes behov og pengepung. Hvad enten du måtte drømme om luksuriøs indkvartering i kongefamiliens gamle gæsteværelser i det indre København, ønsker at vågne op til lyden af bølgeskvulp og knirkende fiskerbåde i Nyhavn eller har brug for et topmoderne hotelværelse med alle faciliteter og panoramaudsigt til Københavns skyline.

En historie om at bevare og forny

Arp-Hansen Hotel Group blev grundlagt i 1960 af murermester Alf Arp-Hansen. Med købet af Gentofte Kro startede han det, der i dag er Københavns største hotelkæde. Efter en grundig overhaling stod Gentofte Hotel i 1961 klar til at tage imod de første gæster, og herefter gik det slag i slag med at etablere sig som hotelejer flere steder i hovedstaden.

Suhrs pakhus i Nyhavn blev det næste store indkøb, og da de tomme krydderi-lagre fra 1804 var blevet til lækre hotelværelser, åbnede 71 Nyhavn Hotel i 1971 som Københavns første pakhushotel. Hotellet blev med det samme et tilløbsstykke for både inden- og udenlandske turister.

Nogle år senere kastede den innovative murermester sin kærlighed på en historisk bygning fra 1869. Med en beliggenhed bag Det Kgl. Teater lå navnet lige for: Hotel Opera. De tre hoteller i porteføljen gjorde nu Arp-Hansen-navnet synonymt med individuelt indrettede hoteller i markante og attraktivt beliggende bygninger.

Næste milepæl er 1986 – denne gang med hele to tilkøb: Hotel Christian IV i Dronningens Tværgade og Grand Hotel på Vesterbrogade. Og mens Christian IV blev bortforpagtet i 2004, er Grand Hotel fra 1890 stadig i vores portefølje. I dag fremstår hotellet, efter en nylig gennemrenovering, som et af byens flotte, klassiske hoteller.

Fem år efter – i 1991 – overtog vi det historiske Phoenix Copenhagen i Bredgade, som kan dateres tilbage til 1700-tallet. Hotellet har en fortid dels som landadelens foretrukne hotel, men også som kongeligt gæsteværelse, når der var besøg af udenlandske fyrster. Det attraktive luksushotel er bl.a. kendt for sine mange kunstværker – ikke mindst vores betydelige samling af dansk guldalderkunst.

Fra far til sønner

I 1998 døde Alf Arp-Hansen, der endte med at grundlægge en af landets største og mest anerkendte hotelkæder, og efterlod virksomheden til sine to sønner, Henning og Birger Arp-Hansen. To år efter grundlæggerens død indviede Arp-Hansen Hotel Group Copenhagen Strand i Havnegade i et pakhus fra 1869, der havde huset både papirfabrik og æskeproduktion.

Tre år senere, i 2003, gik drømmen om et hotel på byens vigtigste plads, Rådhuspladsen, i opfyldelse med indretningen af designhotellet The Square.

Et hotel, der henvender sig til gæster, som færdes hjemmevant i Københavns hjerte, og som foretrækker at udforske byens alsidige udbud af spisesteder frem for at indtage alle måltider på hotellet, der følgelig ikke er udstyret med en aftenrestaurant.

Allerede året efter overtog vi Imperial Hotel ved Vesterport, der i dag er gennemrenoveret i moderne stil og har en hel etage og en række executive-værelser inspireret af den særlige 1950’er-retroæstetik, der er blevet verdenskendt med den populære tv-serie “Mad Men”. I det hele taget fylder design meget på det moderne hotel.

Trumf på fantasien

I sommeren 2006 trådte Arp-Hansen Hotel Group ind i en ny æra med opførelsen af sit første nybyggeri – Copenhagen Island – som er tegnet af den anerkendte arkitekt Kim Utzon og opført på en kunstig ø ud for Københavns havnefront ved Kalvebod Brygge. Og i 2010 stod kronen på værket af nyopførelser så klar, da Tivoli Hotel & Congress Center slog dørene op for første gang.

Temahotellet ved Københavns Havn, der også er rundet af Kim Utzons kyndige hånd, regnes i dag for vores flagskib og imponerer øjet med sit arkitektonisk stringente, men også vovede og kulørte udtryk. I dagslys signalerer de ydre linjer mest af alt skandinavisk minimalisme, men når aftenmørket sænker sig, oplyses facaden af et hav af kulørte lamper.

Hotellet er moderne og spektakulært med luksuriøse faciliteter, og på de indre linjer er der sat trumf på fantasien. Hotellet er, som navnet antyder, nemlig inspireret af en af verdens ældste forlystelsesparker, det nærliggende Tivolis, eventyrlige univers.

Wakeup Copenhagen – prisvenligt koncept

Med et nytænkende og særdeles prisvenligt koncept satte Arp-Hansen Hotel Group i 2009 en helt ny standard for lavprishoteller.

Wakeup Copenhagen så dagens lys først i Carsten Niebuhrs Gade og siden, i 2014 i Borgergade i indre København. Og vores vision er klar: Gæsterne skal have det bedste i kombinationen af lækkert design, central beliggenhed og lave priser. Konceptet gav genklang og er i dag en succes.

Hotellerne er tegnet af arkitekt Kim Utzon, og vores tætte samarbejde gennem årene har gjort, at vores klare mål med disse hoteller er blevet opfyldt. For ikke blot ligger både Wakeup Copenhagen, Carsten Niebuhrs Gade og Wakeup Copenhagen, Borgergade i gåafstand til Strøget, Tivoli, Rådhuspladsen, Kongens Nytorv og Nyhavn, de er også både funktionelt og designmæssigt helt i top.

Og selvom om priserne matcher et tostjernet niveau, så får gæsterne en tre-firestjernet oplevelse under deres ophold på vores Wakeup Copenhagen-hoteller. De 12-15 m2 store værelser er indrettet med lækkert design, fladskærms-tv og gratis WiFi. Her er der rig mulighed for at slappe af efter en lang dag i de københavnske gader.

Med Wakeup Copenhagen hotellerne viderefører vi vores enkle, men klare filosofi for hoteldrift, nemlig ikke kun at give gæsterne, men også medarbejderne unikke hoteller med en særdeles god beliggenhed.

Tivoli Hotel & Congress Center - større og endnu bedre

Siden juli 2015 har danske såvel som udenlandske gæster kunne overnatte i vores nye og luksuriøse Tivoli Hotel & Congress Center. I et tæt samarbejde med den internationale arkitekt Kim Utzon og Tivoli Design Team har vi skabt et nyt 12 etagers hotel med 282 nye velindrettede værelser i nyt tivoli design. Det nye hotel er en naturlig og integreret del af det velbesøgte Tivoli Hotel & Congress Center – indrettet i Tivolis ånd og ikke kun med sublime tilbud til de mange forretningsrejsende, men også til de familier, der ønsker et hotelophold. Hotellet er centralt placeret og er oplagt til at kombinere forretning med fornøjelse. I gåafstand er der rig mulighed for at opleve København fra byens bedste side.

Gæsterne på det nye Tivoli hotel kan nu indtage deres eksklusive morgenmad i vores nye Tivoli View Restaurant på 11. etage og det mens de nyder den storslående udsigt udover Københavns skyline. Samme kulisse og udsigt har vores gæster på den nye og eksklusive restaurant på 12. etage, MASH Penthouse. På toppen af det nye Tivoli Hotel kan vores gæster nyde velsmagende og perfekt tilberedte bøffer. Helt i tråd med vores målsætning i Arp-Hansen Hotel Group om at give gæsten den perfekte hoteloplevelse, så dyrker MASH den ultimative smags-og sanseoplevelse. Hos MASH bliver der kælet for detaljen og ikke gået på kompromis med råvarerne. MASH Penthouse er et spændende og eksklusivt supplement til de andre restauranter på hotellet.

Konferencer i særklasse

Det nye hotel er en del af vores oprindelige plan for Kalvebod Brygge. Vores vision om at bygge et kongres-og hotelområde i topklasse er nu en realitet. Og vi gør en stor dyd ud af, at kunne give vores gæster det bedste af det bedste. Derfor tilbyder hotellet også 38 nye møde- og konferencerum alle indrettet elegant og med en høj kvalitet af teknisk udstyr. Sammen med det eksisterende hotel kan vi nu tilbyde mødefaciliteter, der kan rumme 6.000 gæster.

Vi vil gerne sikre vores forretningsbesøgende et godt og udbytterigt ophold hos os. Og med en helt ny kongresreception sørger vi for, at kongres– og mødecentrerets mødeplanlæggere og gæster let og elegant kan guide mødedeltagerne til en god start på deres kongres eller møde. Men også vores gæster fra udlandet får en helt speciel modtagelse. Allerede 1. april 2015 lancerede Tivoli Hotel dets nye Kina-modtageprogram, som indebærer det at skabe tryghed og kommunikation på kinesisk og dermed skabe en god gæsteoplevelse for rejsende fra Kina.

2016 – Et nyt kapitel for Arp-Hansen Hotel Group

1. januar 2016 siger Arp-Hansen Group farvel til et familiemedlem. Efter at have været i familiens eje siden 1970´erne skal Hotel Opera i det indre København nu på en ny rejse. Det er med vemod men med en stor overbevisning om, at det er det rette for det traditionsrige hotel, at Arp-Hansen Group sender Hotel Opera ud på nye eventyrer. Vi takker vores trofaste gæster og kunder for deres loyalitet gennem årerne og håber at kunne byde jer velkommen på et af vores andre unikke hoteller.

Wakeup Copenhagen Hotel åbner i Aarhus

Men det nye år byder også på et nyt og spændende kapitel. Der udvider vi med vores 3. Wakeup Copenhagen Hotel. Spadestikket er taget og i efteråret 2016 åbner Wakeup Copenhagen i Danmarks næststørste by Aarhus, hvor billige priser går hånd i hånd med lækkert design og central beliggenhed. Det nye hotel bliver nabo til Bruuns Galleri og kommer til at ligge få minutters gang fra Aarhus Banegård. De 312 værelser bliver indrettet helt i tråd med de to eksisterende hoteller i København – nemlig med de bedste danske designmøbler, gratis Wi-Fi og fladskærms-tv. Hotellet vil kunne måle sig med mange af byens 3-og 4 stjernede hoteller, men med priser der matcher 2 stjernede hoteller.

Aarhus har på det seneste manifesteret sig som en spændende kultur- og turistdestination senest lokkende med mange Michelin-stjerner strøget udover byens restauranter. Det nye Wakeup Copenhagen Hotel vil blive et lækkert og billigt alternativ til den private indkvartering eller til de, som ellers ville have valgt at køre hjem efter et besøg i Smilets By.

I Arp-Hansen Hotel Group glæder vi os til at lære byens gæster at kende og tilbyde overnatninger på et unikt hotel, som byder på så meget til fornuftige priser.