Pin it

Hotelstjerner fra Hotelstars Union

Det er vigtigt, at du som gæst ved, hvad du kan forvente, når du booker et 3- eller 4-stjernet hotel hos Arp-Hansen Hotel Group. I ønsket om at øge gennemsigtigheden, og ikke mindst genkendeligheden for gæster, der rejser på tværs af landegrænser, har Danmark og nu også Arp-Hansen Hotel Group tilsluttet sig klassifikationen HOTELSTARS UNION.

Stjerneklassifikationen betyder netop en større ensartethed i tildelingen af stjerner på det enkelte hotel, på tværs af landegrænserne. En lang række europæiske lande har allerede tilsluttet sig klassifikationen, som vi hos Arp-Hansen Hotel Group har store forventninger til.

Hotelstjerner i rampelyset

Igennem 2015 havde vi, som optakt til den nye klassifikation, tilpasset en række services og produkter på de enkelte hoteller for at sikre en bedre gennemsigtighed og stjernegenkendelighed. Med Hotelstars Union er hotelstjernerne fordelt således:

  • Phoenix Copenhagen vil bevare sine flotte funklende 4 stjerner. Det smukke, klassiske hotel i Bredgade er nu bestyrket i sin position som 4-stjernet hotel efter en ægte, luksuriøs renovering af værelseskategorien Executive. Renoveringen fandt sted i 1. kvartal af 2016, og her var det essentielt, at der fortsat værnes om den elegante stil, hotellet er kendt for, men samtidig fik værelserne et mere moderne udtryk.
  • 71 Nyhavn Hotel vil også kunne bevare sine 4 stjerner. Det charmerende og atmosfærefyldte hus beliggende på hjørnet af Nyhavn og Københavns Havn bliver godt hjulpet af totalrenoveringen af det røde pakhus. I efteråret 2016 genopstår 71 Nyhavn som et unikt og luksuriøst hotel.
  • Imperial Hotel vil også forblive 4-stjernet. Et gedigent hotel med stil og atmosfære og central beliggenhed. Hotellet er løbende blevet renoveret og udvidet gennem de seneste år.
  • The Square vil fremadrettet kunne bryste sig af at være et 4-stjernet Garni hotel. Vores elegante moderne designperle midt på Rådhuspladsen, som fuldt ud lever op til forventningerne om et 4-stjernet hotel.
  • Tivoli Hotel & Congress Center er med den nye klassifikation et 4-stjernet Superior hotel.
  • Copenhagen Island vil fremadrettet blive 4-stjernet. Havnefrontshotellet, der med stilsikkert design og arkitektur af Kim Utzon tilbyder flotte faciliteter og fortsat er et af byens foretrukne hoteller.
  • Copenhagen Strand vil få den nye titel af at blive 3-stjernet Garni Superior. Hotellet, der oser af sjæl og maritim charme, beliggende roligt men nær Nyhavn, Kgs. Nytorv, en ny havnepromenade og med fantastisk udsigt.
  • Gentofte Hotel forbliver 3-stjernet. Gentoftes ”eget” hotel, der er kendt for sin hyggelige stemning, gode mad og komfortable og moderne værelser.
  • Wakeup Copenhagen hotellerne – Carsten Niebuhrs Gade & Borgergade – bliver begge 2-stjernede Garni Superior hoteller. Et godt match for de flotte lavprishoteller, der er indrettet med designermøbler, cool og moderne værelser og er beliggende på nogle af byens bedste, mest centrale adresser.


Hotelstjerner og definition

Garni: Et Garni-hotel er et hotel, der kun tilbyder morgenmad. Et Garni-hotel kan ikke opnå 5 stjerner.

Superior: Et Superior-hotel er et fremragende hotel, der mere end opfylder kravene i den gældende kategori, men ikke opfylder minimumskravene i den næste højere kategori. Disse hoteller tilbyder normalt et højt serviceniveau. ”Superior” er tilgængeligt for alle hoteller – også Garni.

Der er mange ting, der spiller ind, i tildelingen af hotelstjerner. Herunder har vi opsat nogle af de vigtigste punkter i hver stjernekategori. Se evt. hele listen på Hotelstars Unions egen hjemmeside.

1 hotelstjerne: 

  • Alle værelser har bruser og toilet eller badekar og toilet
  • Daglig rengøring
  • TV og fjernbetjening
  • Bord og stol
  • Sæbe
  • Håndklæder
  • Reception
  • Morgenmad


2 hotelstjerner:
 

  • Morgenmadsbuffet
  • Læselampe ved sengen
  • Internet på værelset eller hotellet
  • Betaling via kreditkort
  • Shampoo
  • Hylder til sengelinned
  • Udbud af hygiejneprodukter (tandbørste, tandpasta mv.)


3 hotelstjerner:
 

  • 14-timers bemandet reception
  • 24-timers telefonisk reception 
  • Tosproget personale
  • Lounge i receptionen og bagageservice, hvis det efterspørges
  • Udbud af drikkevarer på værelset
  • Telefon på værelset
  • Hårtørrer og renseservietter
  • Spejl og plads til bagage
  • Sykit, skopudsemiddel samt vasketøjs- og strygeservice
  • Ekstra pude og dyne, hvis det efterspørges


4 hotelstjerner:
 

  • 16-timers bemandet reception
  • 24-timers telefonisk reception
  • Lobby med siddepladser og drikkevarer samt hotelbar
  • Minibar eller 16-timers room service
  • Polstret stol/sofa med sidebord
  • Badekåbe og slippers, hvis det efterspørges
  • Kosmetiske produkter (fx badehætte og neglefil), sminkespejl mv.


5 hotelstjerner:

  • 24-timers bemandet reception
  • Flersproget personale
  • Parkeringsservice
  • Concierge
  • Rummelig reception med mange siddepladser og drikkevarer
  • Personlig hilsen til hver hotelgæst (med blomster eller en gave på værelset)
  • Minibar og mad/drikkevarer via en 24-timers room service
  • Produkter til personlig pleje
  • Internet
  • Safetyboks på værelset
  • Strygeservice (1-times levering) og skopudseservice
  • Turndown service om aftenen

Disse oplysninger er fundet via Hotelstars.eu


Nyhedsbrev

Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev, sender vi dig løbende særtilbud på hotelophold og inspiration til dit ophold i København. 

Er du ikke tilmeldt endnu? Så kan du gøre det lige her.