Hotelstjerner fra Hotelstars Union

Vi ønsker gennemsigtighed, så du som gæst ved, hvad du kan forvente, når du booker et 3- eller 4-stjernet hotelophold hos Arp-Hansen Hotel Group. For at øge gennemsigtigheden, og ikke mindst genkendeligheden for alle vores internationale gæster, er vi derfor en del af stjerneklassifikationen HOTELSTARS UNION. 

Klassifikationen er benyttet af en lang række europæiske lande og sikrer en større international ensartethed i tildelingen af stjerner på det enkelte hotel.

Hotelstjerner i Arp-Hansen Hotel Group

Få et overblik over vores hotelstjerner med Hotelstars Union lige her: 

Phoenix Copenhagen

71 Nyhavn Hotel

Imperial Hotel

The Square

Tivoli Hotel & Congress Center

Copenhagen Island

Copenhagen Strand

Gentofte Hotel

Wakeup Copenhagen-hotellerne

Wakeup Copenhagen på Borgergade

Hotelstjerner og definition

Garni: Et Garni-hotel er et hotel, der kun tilbyder morgenmad. Et Garni-hotel kan ikke opnå 5 stjerner.

Superior: Et Superior-hotel er et fremragende hotel, der mere end opfylder kravene i den gældende kategori, men ikke opfylder minimumskravene i den næste højere kategori. Disse hoteller tilbyder normalt et højt serviceniveau. ”Superior” er tilgængeligt for alle hoteller – også Garni.

Der er mange ting, der spiller ind, i tildelingen af hotelstjerner. Herunder har vi opsat nogle af de vigtigste punkter i hver stjernekategori. Se evt. hele listen på Hotelstars Unions egen hjemmeside.

1 hotelstjerne: 

  • Alle værelser har bruser og toilet eller badekar og toilet
  • Daglig rengøring
  • TV og fjernbetjening
  • Bord og stol
  • Sæbe
  • Håndklæder
  • Reception
  • Morgenmad

2 hotelstjerner: 

  • Morgenmadsbuffet
  • Læselampe ved sengen
  • Internet på værelset eller hotellet
  • Betaling via kreditkort
  • Shampoo
  • Hylder til sengelinned
  • Udbud af hygiejneprodukter (tandbørste, tandpasta mv.)

3 hotelstjerner: 

  • 14-timers bemandet reception
  • 24-timers telefonisk reception 
  • Tosproget personale
  • Lounge i receptionen og bagageservice, hvis det efterspørges
  • Udbud af drikkevarer på værelset
  • Telefon på værelset
  • Hårtørrer og renseservietter
  • Spejl og plads til bagage
  • Sykit, skopudsemiddel samt vasketøjs- og strygeservice
  • Ekstra pude og dyne, hvis det efterspørges

4 hotelstjerner: 

  • 16-timers bemandet reception
  • 24-timers telefonisk reception
  • Lobby med siddepladser og drikkevarer samt hotelbar
  • Minibar eller 16-timers room service
  • Polstret stol/sofa med sidebord
  • Badekåbe og slippers, hvis det efterspørges
  • Kosmetiske produkter (fx badehætte og neglefil), sminkespejl mv.

5 hotelstjerner:

  • 24-timers bemandet reception
  • Flersproget personale
  • Parkeringsservice
  • Concierge
  • Rummelig reception med mange siddepladser og drikkevarer
  • Personlig hilsen til hver hotelgæst (med blomster eller en gave på værelset)
  • Minibar og mad/drikkevarer via en 24-timers room service
  • Produkter til personlig pleje
  • Internet
  • Safetyboks på værelset
  • Strygeservice (1-times levering) og skopudseservice
  • Turndown service om aftenen

Disse oplysninger er fundet via Hotelstars.eu